Alan adı tescil süresi boyunca üzerinde durumlar barındırmaktadır ve bu durum sitenin ve mailin işleyişini etkilemektedir. Bir alan adının durumunu whois sorgulama sonucunda görebilirsiniz.
Alan adı durum kodları da denilen Genişletilebilir Hazırlama Protokolü (EPP) etki alanı durum kodları, alan adı kaydının durumunu gösterir. Her alanın en az bir durum kodu vardır, ancak aynı zamanda birden fazla olabilir.
Bir alan adının whois sorgulama sonucunda görebileceğiniz durumlar söyledir;
Status: ok
Bu, bir alan adı için standart durumdur, yani bekleyen işlemleri veya yasakları yoktur.
Kayıt operatörünüzün clientTransferProhibited, clientDeleteProhibited ve clientUpdateProhibited gibi durum kısıtlamalarını yapmalarını istemek, alan adınızda yetkisiz aktarımların, silinmelerin veya güncellemelerin önlenmesine yardımcı olabilir.
Status: pendingTransfer
Bu durum kodu, alanınızı yeni bir kayıt operatörüne aktarma isteğinin alındığını ve işlenmekte olduğunu belirtir.
Alanınızı aktarma isteğinde bulunmadıysanız, sizin adınıza aktarma isteğini reddetmelerini istemek için hemen kayıt şirketinize başvurmalısınız.
Status: pendingRenew
Bu durum kodu, alanınızı yenilemeye yönelik bir isteğin alındığını ve işlenmekte olduğunu gösterir.
Alanınızı yenilemeyi istemediyseniz ve (örneğin, yenileme ücretini ödemeyi) saklamak istemiyorsanız, hangi seçeneklerin mevcut olduğunu tartışmak için derhal kayıt şirketinize başvurmalısınız.
Status: inactive
Bu durum kodu, temsilci bilgilerinin (ad sunucuları) alan adınızla ilişkilendirilmediğini gösterir. Alan adınız DNS'de etkinleştirilmiyor ve çözülmeyecek.
Alanınız birkaç gün boyunca bu durumda kaldıysa, işlemdeki gecikme hakkında bilgi istemek için kayıt şirketinize başvurmak isteyebilirsiniz. TLD, kayıt için sağlanacak belgelere ihtiyaç duyuyorsa, gerekli belgeleri sağlamanız gerekebilir.
Status: autoRenewPeriod
Bu ödemesiz süre, bir alan adı kayıt süresi sona erdikten ve kayıt tarafından otomatik olarak uzatıldıktan (yenilenir) sonra sağlanır. Kayıtçı bu süre zarfında alan adını silerse, kayıt yenileme masrafı için kayıt şirketine bir kredi sağlar.
Bu, alan adınızın kaydının otomatik olarak yenilenmesinden sonra sınırlı bir süre için ayarlanmış bilgilendirici bir durumdur. Artık onu tutmak istemiyorsanız (yani yenileme ücretini ödemeyin), hangi seçeneklerin mevcut olduğunu tartışmak için hemen kayıt şirketinize başvurmalısınız.
Status: renewPeriod
Bu ödemesiz dönem, bir alan adı kayıt süresi kayıt memuru tarafından açıkça uzatıldıktan (yenilenir) sonra sağlanır. Kayıtçı bu süre zarfında alan adını silerse, kayıt yenileme masrafı için kayıt şirketine bir kredi sağlar.
Bu, sınırlı bir süre için belirlenen bilgilendirici bir durumdur veya alan adınız kayıt siteniz tarafından yenilenir. Alanınızı yenilemeyi istemediyseniz ve (örneğin, yenileme ücretini ödemeyi) saklamak istemiyorsanız, hangi seçeneklerin mevcut olduğunu tartışmak için derhal kayıt şirketinize başvurmalısınız.
Status: redemptionPeriod
Bu durum kodu, kayıt kuruluşunuzun kayıt defterinin alan adınızı silmesini istediğini gösterir. Alanınız bu durumda 30 gün boyunca tutulacak. RedemptionPeriod'un sonunu takip eden beş takvim gününden sonra alan adınız kayıt veritabanından temizlenir ve kayıt için kullanılabilir hale gelir.
Alan adınızı korumak istiyorsanız, alan adınızın silinmesini isteyen kayıt kuruluşunuzda sonuçlanan sorunların ne olduğunu çözmek için hemen kayıt yöneticinizle iletişime geçmelisiniz. Bu, alan adınız için yeniden ödemeYunanlık durumuyla sonuçlandı. Beklenen konular çözüldükten ve uygun ücret ödendikten sonra, kayıt kuruluşunuz sizin adınıza alan adını geri yüklemelidir.
Status: pendingUpdate
Bu durum kodu, alanınızı güncellemeye yönelik bir isteğin alındığını ve işlenmekte olduğunu gösterir.
Alanınızı güncellemeyi istemediyseniz, sorunu çözmek için hemen kayıt şirketinize başvurmalısınız.
Status: pendingDelete
Bu durum kodu redemptionPeriod veya pendingRestore ile karıştırılabilir. Böyle bir durumda, etki alanı adına ayarlanan duruma (yani, redemptionPeriod veya pendingRestore) bağlı olarak, yukarıda açıklanan karşılık gelen açıklama geçerlidir. Bu durum redemptionPeriod veya pendingRestore durumuyla birleştirilmemişse, bekleyenDelete durum kodu, alan adınızın 30 gün boyunca itfa durumunda olduğunu ve 30 günlük süre içinde geri yüklemediğinizi gösterir. Alanınız birkaç gün boyunca bu durumda kalacak, bundan sonra alanınız temizlenecek ve kayıt veritabanından silinecektir. Silme gerçekleştiğinde, alan adı kayıt defterinin politikalarına uygun olarak yeniden kayıt için kullanılabilir.
Alan adınızı korumak istiyorsanız, hangi seçeneklerin mevcut olduğunu öğrenmek için hemen kayıt kuruluşunuza başvurmalısınız.
Status: transferPeriod
Bu ödemesiz dönem, bir alan adının bir kayıt şirketinden diğerine başarılı bir şekilde aktarılmasından sonra sağlanır. Yeni kayıt memuru bu süre içinde alan adını silerse, kayıt işlemi, kayıt masrafı için kayıt şirketine bir kredi sağlar.
Bu, sınırlı bir süre için ayarlanmış bilgilendirici bir durum veya alan adınızın yeni bir kayıt kuruluşuna aktarılmasıdır. Alanınızı aktarmayı istemediyseniz, orijinal kayıt şirketinize başvurmalısınız.
Status: clientTransferProhibited
Bu durum kodu, alan adınızı, alan adınızı geçerli kayıt kuruluşunuzdan bir başkasına aktarmak için istekleri reddetme talimatını verir.
Bu durum, ele geçirme ve / veya sahtekarlıktan kaynaklanan yetkisiz transferleri önlemeye yardımcı olacak alan adı kaydının aktarılmasının mümkün olmadığını belirtir. Alanınızı aktarmak istiyorsanız, önce kayıt operatörünüzle bağlantı kurup bu durum kodunu kaldırmasını istemeniz gerekir.
Status: clientUpdateProhibited
Bu durum kodu, alan adınızı güncellemeye yönelik istekleri reddetmek için alanınızın kayıt defterine bildirir.
Bu alan adı durumu, alan adını güncellemenin mümkün olmadığını, bu durum sahtekarlıktan kaynaklanan yetkisiz güncellemeleri önlemeye yardımcı olabileceğini belirtir. Alanınızı güncellemek istiyorsanız, önce kayıt operatörünüzle bağlantı kurup bu durum kodunu kaldırmasını istemeniz gerekir.
Status: clientRenewProhibited
Bu durum kodu, alan adınızı yenilemeye yönelik istekleri reddetmek için alan adınızın kayıt defterine bildirir. Genellikle yasal uyuşmazlıklar sırasında veya alan adınız silinmeye maruz kaldığında yürürlüğe girmiş nadir bir durumdur.
Çoğu zaman, bu durum alan adınızdaki çözünürlüğe ihtiyacı olan bir sorunu gösterir. Öyleyse, sorunu çözmek için kayıt şirketinize başvurmalısınız. Alan adınızda herhangi bir sorun yoksa ve yalnızca onu yenilemek istiyorsanız, önce kayıt şirketinize başvurmanız ve bu durum kodunu kaldırmasını istemeniz gerekir.
Status: clientDeleteProhibited
Bu durum kodu, alan adınızı silmek için istekleri reddetmek için alanınızın kayıt defterine bildirir.
Bu durum, ele geçirme ve / veya sahtekarlıktan kaynaklanan yetkisiz silme işlemlerini önleyebilecek alan adı kaydını silmenin mümkün olmadığını belirtir. Alanınızı silmek istiyorsanız, önce kayıt operatörünüzle bağlantı kurup bu durum kodunu kaldırmasını istemeniz gerekir.
Status: clientHold
Bu durum kodu, alan adınızın DNS’deki etki alanınızı etkinleştirmemesini ve sonuç olarak, bunun çözülmeyeceğini bildirir. Genellikle hukuki ihtilaflar sırasında, ödemesiz olarak veya alanınız silme işlemine tabi olduğunda kabul edilen nadir bir durumdur.
Çoğu zaman, bu durum alan adınızdaki çözünürlüğe ihtiyacı olan bir sorunu gösterir. Öyleyse, sorunu çözmek için kayıt şirketinize başvurmalısınız. Alan adınızda herhangi bir sorun yoksa, ancak çözüme ihtiyacınız varsa, önce kayıt şirketinize başvurmanız ve bu durum kodunu kaldırmasını istemeniz gerekir.
domain, alan adı